Hírek
2018. Június 01. 07:23, péntek |
Belföld
Forrás: mti
Várhatóan drágul az online rendelt termékek kiszállítása

Az online vásárlásoknál a logisztikai cégek már tavaly év végén emelték a kézbesítések árát, a tendencia 2018 első negyedévében is folytatódott és az év hátralévő részében is folytatódik,
amelyet az online vásárlók is megéreznek majd - derül ki a GKI Digital és az Árukereső.hu közös kutatássorozatának idei második tanulmányából.
A magyar vásárlók tavaly mintegy 33 milliószor rendeltek terméket online, ezek 70 százalékát külső logisztikai cég juttatta célba gyakran ingyen, de a marketingcélú ingyenes szállítás arra késztette a kereskedőket, hogy a termék árába épített szállítási díj a lehető legalacsonyabb legyen, így a logisztikai szolgáltatók közötti verseny sokáig szinte kizárólag a díjakban jelent meg. A 2016-os év végi kiszállítási problémák miatt azonban a legnagyobb kereskedők többsége 2017 első felében változtatott.
A folyamatok miatt az átadópontra kért csomagok aránya az egy évvel korábbi visszaesés után ismét emelkedni tudott tavaly, elérte a 20 százalékot.
A kutatás szerint 2017-ben minden negyedik rendelést személyes bolti, vagy saját üzemeltetésű átadóponti átvétellel kértek a vásárlók.
A teljes magyar online kiskereskedelmi forgalom több mint háromnegyede a vegyes modellben működő, a webáruház mellett hagyományos üzleteket is fenntartó kereskedőké.
A közlemény szerint a tavalyi év végi ünnepi időszakra minden érintett logisztikai szereplő komoly extra kapacitásokkal és egyéb óvintézkedésekkel készült, ez utóbbi részeként többen még novemberben árat emeltek.
Az online kiskereskedelmen belül régiós szinten jelenlévő, az innovációt akadályozó probléma az utánvétes fizetések - és azon belül a készpénzes fizetések - magas aránya. Ez a magyar online kiskereskedelemben a GKI Digital és az Árukereső.hu mérései szerint mintegy 76 százalékos arányt jelent, amelyből 58 százalék a készpénzes tranzakció.
Az utánvétes csomagok kezelése sokkal munkaigényesebb, mint a hagyományos csomagkézbesítés, mert a kézbesítőnek személyes kapcsolatba kell lépnie a vásárlóval, kártyás fizetést lehetővé tévő terminál hiányában pedig sok esetben készpénzt is kezelni kell.
Az online kiskereskedelmi rendelések klasszikus futárszolgálatos kiszállításánál a csomagszámokat tekintve tavaly is a GLS végzett az élen. A második az MLP, a harmadik a DPD volt, itt sem történt változás az előző évhez képest. A szolgáltatókat csomagszám szerint vizsgálva elveszítette az eddigi vezető pozícióját a Sprinter által üzemeltetett Pick Pack Pont szolgáltatás, helyét a Magyar Posta csomagpont-hálózata foglalta el, a harmadik a GLS csomagpont lett - derült ki a felmérésből.
Ezek érdekelhetnek még
2025. Július 05. 20:27, szombat | Belföld
MÁV-csoport: további vonalakon bővül az éjszakai közlekedés a metrók üzemidő-bővítéséhez kapcsolódva
A MÁV-csoport több vasútvonalon új járatokat indít, illetve módosítja a menetrendet, szombattól bővíti az éjszakai szolgáltatást.
2025. Július 05. 14:10, szombat | Belföld
NGM: a magyar üzemanyagárak a háborús feszültség ellenére továbbra is kedvezőbben alakulnak a szomszédos országokhoz képest
Az izraeli-iráni konfliktus lezárultával, az átmeneti megugrást követően a hazai és szomszédos üzemanyagárak is csökkenni kezdtek;
2025. Július 05. 11:02, szombat | Belföld
Axiom-4 - Kapu Tibor: egy csoda részese vagyok
Isteni élmény volt részese lenni a Grace űrhajó felbocsátásának, és az azóta eltelt valamennyi nap egy csoda, beleértve azt is, amikor először megpillantottuk a Földet
2025. Július 04. 18:39, péntek | Belföld
Orbán Balázs: indul az ukrán bosszúhadjárat amiatt, hogy Magyarország nem támogatja Ukrajna EU-csatlakozását
Indul az ukrán bosszúhadjárat amiatt, hogy hazánk nem támogatja Ukrajna EU-csatlakozását - jelentette ki a miniszterelnök politikai igazgatója csütörtökön Facebook-oldalán