Városlista
2024. november 25, hétfő - Katalin

Hírek

2022. Január 27. 08:01, csütörtök | Bulvár
Forrás: mti - illusztráció: pixabay

Kiderült, hogy mi a legértékesebb márka a világon

Kiderült, hogy mi a legértékesebb márka a világon

Az Apple már a második egymást követő évben lett a legértékesebb márka a világon a brit Brand Finance piackutató és üzleti tanácsadó vállalat 2022-es Global 500 ranglistája alapján.

A lista összeállítói szerint az Apple márkaértéke 355,1 milliárd dollár, ami 35 százalékos emelkedés az egy évvel korábbihoz képest.

Továbbra is a második az Amazon.co, amelynek a márkaértéke 38 százalékkal, 350,3 milliárd dollárra emelkedett. A képzeletbeli dobogó harmadik helyén sem történt változás, maradt a Google, amelynek a márkaértéke 38 százalékkal, 263,4 milliárd dollárra nőtt.

A negyedik helyen a Microsoft áll (184 milliárd dollár, +31 százalék, az ötödik pedig az Egyesült Államok és a világ legnagyobb kiskereskedelmi lánca, a Walmart (112 milliárd dollár, +20,5 százalék), amely az egy évvel korábbi hatodik helyről jött föl.

Az ötödikről a hatodik helyre csúszott vissza a Samsung, amelynek a márkaértéke 93,18 milliárd dollárról 111,91 milliárd dollárra emelkedett.

A hetedik és a nyolcadik helyen nem történt változás: a hetedik a Facebook 101,20 milliárd dolláros márkaértékkel az egy évvel korábbi 81,47 milliárd dollár után, a nyolcadik pedig a kínai ipari és kereskedelmi bank (ICBC), márkaértéke 72,78 milliárd dollárról 75,11 milliárd dollárra emelkedett.

A kilencedik helyre rukkolt előre a Huawei az egy évvel korábbi 15. helyről, márkaértéke 55,39 milliárd dollárról 71,23 milliárd dollárra nőtt.

A listán a tizedik a tavalyi kilencedik Verizon, amelynek a márkaértéke 68,89 milliárd dollárról 69,63 milliárd dollárra emelkedett.

A tízes listán hét amerikai, két kínai és egy dél-koreai cég szerepel.

Az 500-as listán az első európai cég a Mercedes-Benz, a járműgyártó a 15. helyre csúszott vissza az egy évvel korábbi 13. helyről, márkaértéke 58,22 milliárd dollárról 60,76 milliárd dollárra emelkedett. A második európai cég a listán a 23. helyről a 17. helyre feljövő ugyancsak német Deutsche Telekom, amelynek a márkaértéke 51,10 milliárd dollárról 60,19 milliárd dollárra változott.

A világ leggyorsabban növekvő márkáinak rangsorában a kínai TikTok végzett az első helyen: becsült értéke több mint háromszorosára nőtt a tavalyi évhez képest, 18,7 milliárd dollárról 59 milliárd dollárra, amivel azonnal a 18. helyre került a legértékesebbek márkák világranglistáján.

Az 500-as listán szereplő cégek teljes márkaértékének több mint a kétharmada két országhoz köthető, az Egyesült Államok részesedése 48,64 százalék (3900 milliárd dollár), Kínáé pedig 19,31 százalék (1600 milliárd dollár).

Címkék: legértékesebb, márka

Ezek érdekelhetnek még

2024. November 25. 08:04, hétfő | Bulvár

Csúnyán felborult a magyar autópályán - Videó

Sokáig tartott idén ősszel a jó idő, aztán hirtelen megérkezett a szél, eső majd a hó is. Ilyen időjárási körülmények óvatosabb vezetési stílust követelnek meg.

2024. November 22. 08:10, péntek | Bulvár

A Szabó Balázs Bandája új lemezével indul turnéra

Turnéra indul új lemezével a Szabó Balázs Bandája. A Keringés című stúdióalbumot egy tízállomásos koncertsorozaton népszerűsíti a zenekar, ennek második és kiemelt állomása november 30-án a fővárosi Dürer Kert.

2024. November 21. 07:48, csütörtök | Bulvár

Felfüggesztett börtönbüntetésre ítélték a mentőápolót, aki kórház helyett hazavitt egy ittas, gerincsérült férfit

Egy évi fogházbüntetésre ítélték két évre felfüggesztve azt a mentőápolót, aki nem vitt kórházba egy ittas állapotban elesett férfit, hanem hazavitte.